Monday, April 25, 2011

Perniagaan tanpa modal. Ada ke?

 

Salam 2 all..

affiliate-top

Affiliate = Best!

Apa khabar anda semua? Saya doakan semua semoga sihat. Amin..Saya cuba untuk menimbulkan satu persoalan pada hari ini tentang ada ke perniagaan tanpa modal dalam dunia kini, Haa.. mesti banyak persoalan yang bermain difikiran anda kan. Lepas saya fikir-fikir ada yang akan kata macam-macam kalau dengar tentang tajuk entri diatas. Mungkin :

Skeptikal

“Eh, mana ada! Ni skim pak man telo la ni. tak nak aku join dah!”

Ragu-ragu

“ermm..ko cube dulu. nant ko dah kaya bagi tau aku cara die ye..Senyuman menjelir lidah”(sambil perli)

Berminat (macam korang kot..huhu)

“yeke? realy? camne2..eh, aku nak tau!ajar aku au.Wah! boleh kwin cepat ak camni!”(ngeh3, ni cam aku kot..huhu)

Tak minat langsung!

“Huh! karut sume tu!malas aku nak niaga2 nih!aku dah selesa dengan kerja kerajaan. banyak manfaat! watpe niaga2 nih.”(nah, lebih2 lak..huhu)

Haa.. macam2 perspektif kan. Harapnya kita ni di kelompok orang yang berminat untuk tahu. Orang yang berminat = orang yang positif!

Saya nak nasihatkan kepada anda semua walaupun saya bukanlah expert, hanya newbie je bila kita dapat tawaran buat bisnes cuba la teliti dulu jenis perniagaan tersebut. Apa yang paling penting adalah halal haramnya. Memanglah rezeki dari perniagaan tu orang kata bersih. Tapi kena cek juga sumbernya, prosesnya apa semua.

Contohnya MLM, ada yang halal, ada yang tidak. Pada saya la buat ketika ini STORMREADERS, HPA dan SKOR A ada panel syariah. Ini yang saya tahu la. Kalau anda tahu MLM yang ada panel syariah selain dari tiga ni beritahu saya dan pembaca lain di ruangan komen ya. TQ!

OK! berbalik kepada topik utama tadi. Anda percaya tak? Dalam dunia ni susah dah nak jumpa benda yang mustahil.huhu..Ada ja yang mustahil..huhu..tapi dalam dunia perniagaan ni takda yang mustahil. Kadang-kadang rezeki datang melimpah. Kadang-kadang ada juga yang gulung tikar sekelip mata. Ada berani?

Teringat saya akan satu komen sahabat saya, ghazipasha nama die. Dia ada komen di entri saya tentang bisnes juga suatu masa dulu. katanya, ermm..x ingat la..huhu..tapi lebih kurang begini la. Ni edit2 sikit, tapi lebih kurang la..huhu..Hanya orang yang berjiwa kental saja dapat jadi orang bisnes yang berjaya. YA! saya setuju. Dalam dunia bisnes ni ada jatuh bangun, ada suka duka, Pahit getir, dan bagai lagi. Kalau kita ni jenis yang tak kuat semangat mesti putus asa cepat!

Sebab itu Rasulullah SAW insan yang sangat layak digelar usahawan berjaya. Tengok saja bagaimana baginda “handle” pernigaan dengan baik. Jom ikut baginda!

OK! Saya mahu berkongsikan kepada anda tentang perniagaan tanpa modal.Jika anda mahu tahu, sila komen “saya mahu tahu” diruang komen ya. Senyuman

 

Izzat Zainal,

Jalan Mata Kuching, Melaka.

4 comments:

  1. wahh...sy berminat ni..kwn sy ade gak suruh sy join skor A..cuma mase tak izinkan je..however..nak buat bnde ni cume dok dpn laptop je ke?leh ajar sy tak?

    ReplyDelete
  2. Amira : tahniah kerana awk berminat. saya akan siapkan satu entry berkenaannya nant. tunggu.....take time skt coz bizi dgn exam skrg..:-)

    ReplyDelete
  3. amway adalah salah satu company yang agak lame tersenarai di kaunter syriah malaysia....

    ReplyDelete
  4. tahun 1996 amway adalah company pertama yang berjaya dapat title di kaunter syriah......

    ReplyDelete

TeriMa kaSih KeraNa MembAca seHinggA habis

Kepada pembaca sudikanlah diri anda memberi komen-komen yang membina bagi mengembangkan lagi idea-idea yang di sampaikan oleh penulis. Setiap komen anda di dahulukan dengan ribuan terima kasih..

Series! tabung nikah ni. lagipun ada iklan baru..klik jangan tak klik.

hehe..ape lagi..klik la..

pengunjung

Boleh dapatkan Quran di sini !!!

Generated image

Jana pendapatan dengan BLOG. Klik pada gambar

Silakan bertanya jika ada musykilah..

kod-kod makanan yang perlu dielakkan..

E100, E110, E120, E140, E141 E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270, E280,E325, E326, E327 E334 E335, E336, E337,E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495,E542, E570, E572,E631, E635,
E904

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails